Sommarlägret hålls i år helgen 14-15 maj. Det är en rolig helg där vi sover i tält, orienterar och har kul tillsammans. Lägret hålls vid Ågesta friluftsgård.
PM finns ute. Obligatoriskt för alla deltgare att läsa: PM sommarläger
Om det är någon som inte har skjuts - hör av er till ungkom på mailadressen nedan. Gäller även återbud, eller övriga frågor eller annat som är bra att veta för medföljande ledare.
Samling:
Ågesta friluftsgårds parkering kl 9:30 lördag 14 maj.
Parkering hänvisas av funktionär.
Klubbkuvert hämtas av ledare kl 9. Där finns träningskartor, matkuponger, tältplatser etc.
Så här ser det ut: Lägerkarta
Tält:
Alla som har anmält att de kan ha med tält behöver ta med. Fördelning av sovplatser har gjorts av ledare, och meddelas på plats. Hänsyn till önskemål har gjort i den mån det varit möjligt.
TSK har 20 tältplatser. Obs, för att alla tält ska få plats - samordna! Mer info kommer via mail.
Annat bra att veta:
Bad i sjön vid Ågesta, så ta med extra badkläder. Möjlighet till dusch inomhus finns under lördagen vid Södertörns klubbstuga, Farstanäsetsom ligger ca 5 km från Ågesta. Vi ansvarar själva för transport till och från duschen.
Bajamaja på flera platser i området. Handfat finns ej.
Dricksvatten hämtas i medhavd flaska eller dunk antingen vid lägerexpeditionen eller nere i pumphuset intill Strandhuset (se separat lägerkarta).
Programmet i korthet:
Lördag
09:00 Börjar dagen med uthämtning av klubbkuvert av ledare, där finns träningskartor, matkuponger, tältplatser etc
Teknikträning start från kl 09:00 till 11:00
Grön och vit bana har 150 meter till start, övriga 600 meter.
Först till kvarn för skuggkartor och för den som vill byta svårighetsgrad.
Läs PM!
PM teknikträning
11:30-13:00 Lunch
15:00 Äventyrsstafett. Lag meddelas på plats.
Kom ihåg SI-pinne!
Gemensam start för sträcka 1 lördag kl 15:00.
Korta banor. Skuggning tillåtet.
Alla sträckor har klurigheter. Läs PM noga!
PM äventyrsstafett
17:00-18:30 Middag
19.00-21.30 Disco med korv och bröd och snacks
Tyst i tältlägret kl 22:00-07:00
Söndag
07.30-09:00 Frukost
10:00 Lägerstafett. En vanlig stafettorientering, som avslutar lägret.
Lag meddelas på plats.
Mat:
Serveras enligt program ovan.
De som har anmält specialkost säger till vid måltiderna.
Kiosk med enklare förtäring finns vid arenan.
Packlista:
Tält, sovsäck, kudde, liggunderlag/luftmadrass, orienteringskläder, orienteringsskor, SI-pinne, kompass, vattenflaska, varma kläder till kvällen/natten, badkläder, handduk, ficklampa. Gärna egen stol att sitta på. Ej möjligt att ladda mobiler, dvs powerbank kan vara bra.
Kostnaden blir ca 300kr/barn. Max 500kr/vuxen.
Frågor eller funderingar? Hör av dig till ungkom(a)tullingesk.se
|
Tullinge Sportklubb, c/o Axelsson, Sveavägen 5, 14731 Tumba, info@tullingesk.se
Hemsidesansvarig: Henrik Persson
Material på hemsidan tillhör Tullinge Sportklubb 1996-2020
|