Tullinge SK Tullinge SK   Köp Naturpasset. Registera och betala direkt här på hemsidan   Hyr vår klubbstuga   Köp karta över Lidaskogen med torp-spotting

 

 
 
Vi samarbetar med
 
Riksten Friluftsstad
Botkyrka - Långt ifrån lagom
Åströms Rör
Trimtex
Mila Halogen

Elit info - vinterns träningar

Skrivet av EK Inlagt  2020-10-28 13:34:07
Uppdaterad 2020-10-28 13:46:51
Sidan visad 176 gånger

Filer
 Fil (.xlsx-format)

Nu drar höstens träningar snart igång på allvar. Kolla in alla roliga aktiviteter och notera när just Du ansvarar för träningen.

Grundprogrammet för vintern 2020/2021 ser ut så här:

Tisdagar Intervaller från Brantan

Onsdagar Mila by Night eller Nattugglan varannan vecka

Torsdagar Löpträning från Brantan kl 18

Lördagar Tröskel/intervall träning i skog

Söndagar Långpass med karta

Vi har fördelat ut ansvarig för träningarna, se bifogad bilaga. Tis-, tor- och lördagar är det i regel junior- och seniorlöpare som ansvarar. Långpassen på söndagar är fördelat på de mer rutinerade seniorerna... Kalendern på hemsidan är uppdaterad t o m 31 januari nästa år. Alla träningssugna är naturligtvis välkomna på alla träningar om inte annat anges (undantagsfall pga t ex markrestriktioner).

Kalendern gäller alltid i första hand, komplettera i god tid innan träningen i kalendern vad som gäller avseende samlingstid, samlingsplats, om pannlampa behövs, ev föranmälan, underlag etc. Om Du ej kan ansvara för träning, byt i god tid med någon annan.

Några ord om respektive träning;

Tisdagar: Olika former av intervallträning, alltid kl 18 från Brantan

Onsdagar: Varannan vecka Mila by Night eller Nattugglan. Rolig "måste träning" för alla (herr)löpare som skall springa 10mila och andra stafetter med natt-sträckor. Föranmälan i eventor.

Torsdagar: Olika former av löpträning (oftast från Brantan kl 18). Ansvarig för träningen utformar passet, kan t ex vara snabbdistans, backträning, reflexslinga mm mm

Lördagar: Tröskel/intervallpass i skog (oftast från Brantan kl 10). Ansvarig för träningen utformar passet, kan vara OL-intervaller, klassiska tornet-rundan, 3-6*10min tröskel skog mm mm

Söndagar: Långpass i skog med karta. Banalternativ ca 5 - 15 km. Ungefär varannan söndag utgår vi från Brantan, övriga söndagar från olika platser i vårt närområde för att få lite variation. Vi har bestämt att inte köra gemensam vätska men ha gärna varvning om möjligt så kan man lägga ut egen vätska. Ansvarig lägger banor och kopierar upp tillräckligt antal kartor samt fixar plastfickor.

Vi följer FHM:s rekommendationer och de riktlinjer som styrelsen beslutar om (se särskild nyhet). Förhoppningsvis kommer HD17 löpare kunna nyttja omklädningsrummen på torsdags- och lördagsträningarna men det är ej ännu beslutat. Vi påminner om att om Du inte känner dig fullt frisk eller har minsta sympton, stanna hemma.


  Länkar
  

 

Kommentarer >> Lägg in en kommentar


 

  >> Logga in för att editera denna sida

 

Tullinge Sportklubb, c/o Axelsson, Sveavägen 5, 14731 Tumba, info@tullingesk.se
Hemsidesansvarig: Henrik Persson
Material på hemsidan tillhör Tullinge Sportklubb 1996-2020