Tullinge SK Tullinge SK   Köp Naturpasset. Registera och betala direkt här på hemsidan   Hyr vår klubbstuga   Köp karta över Lidaskogen med torp-spotting

 

 
 
Vi samarbetar med
 
Riksten Friluftsstad
Botkyrka - Långt ifrån lagom
Åströms Rör
Trimtex
Mila Halogen

Sommarläger 24-26 Maj - uppdaterad information!

Skrivet av UngKom Inlagt  2019-04-25 07:50:06
Uppdaterad 2019-05-17 21:10:48
Sidan visad 372 gånger

Deltagare och coacher för lag 36 laddar upp inför förra årets Äventyrsstafett. Det var härligt badväder och en tuff avslutning med en kontroll högst upp på toppen av Flottsbro-backen.

 

Nu är det en vecka kvar till årets Sommarläger den 24-26 Maj, 2019. Här nedan följer lite uppdaterad information.

Uppdaterad info Fredag 17 Maj

*****************************************************************************

Fredag 24 Maj. Vi samlas kl 18.00 vid Ängsjö Friluftsgård. Första start vid kvällens tävling (medeldistans) är kl 18.45. Om man kommer tidigare kan man sätta upp sitt tält från 16.30. Starttider kommer finnas på Eventor.

Tältfördelning kommer meddelas separat

OBS: här kommer publiceras en lista på vilka tält som behövs för att alla ska ha någonstans att sova!

Efter tävlingen serveras ett lättare kvälls mål (typ korv + festis) (19.30-21.30)

_______________________________________________________________________________________

Lördag 25 Maj. Träning på fm. Äventyrsstafett på eftermiddagen kl 15.00. Lag meddelas separat.

OBS Vi behöver 6 st flytvästar och 6 st luftmadrasser. Skriv gärna nedan i kommentarsfältet om ni kan ta med detta.

_______________________________________________________________________________________

Söndag 26 Maj. Lägerstafett. Lag meddelas separat.

_______________________________________________________________________________________

Mer info kommer på mailen, så håll utkik!

Vi ses på Sommarlägret!

Hälsar Ungdomsledarna

Peter, Lovisa, Thomas, Lina

*************************************************************************************

Sommarlägret passar alla barn och ungdomar. För träsktroll rekommenderar vi att vara med på lördagen i första hand. Alla andra hoppas vi är med på hela lägret. Alla under 12 måste ha en ansvarig vuxen med på lägret. 

 

Anmäl er till lägret via denna länk (klubbaktiviteter):
https://eventor.orientering.se/Activities/Show/10217

 

OBS Glöm inte att fylla i om ni har tält, är allergisk mm

 

Ni behöver även anmäla er till medeldistansen på fredag kväll (se nedan). TSK’s ungdomsledare gör anmälningar till stafetter, tältplatser, matpaket mm.

 

För info om lägret från arrangörerna, se länk: https://eventor.orientering.se/Documents/Event/46751/1/Inbjudan

 

Vi åker i egna bilar ut till Ängsjö Friluftsgård, Järfälla (vägbeskrivning finns på Eventor) där vi samlas senast klockan 18.00. För den som har möjlighet att komma tidigare så kan man komma ut och sätta upp sitt tält. Om någon behöver skjuts ut så hör av er till ungdomsledarna. 

Fredag kväll springer vi medeldistans (UP) med första start klockan 18.45 .Till denna tävling anmäler ni er själva i Eventor se länk: https://eventor.orientering.se/Events/Show/25754

 

Efter tävlingen blir det ett enkelt kvällsmål med korv och dricka (serveras mellan 19.30-21.30). Därefter sätter vi upp de tält som inte är uppe och går och lägger oss. Tips: ät middag hemma innan ni åker så är ni laddade inför tävlingen och behöver inte vara hungriga på kvällen.

 

På lördagsmorgon serveras frukost (8.00-9.30). Därefter är det träning på banor för alla (grön, vit, gul, orange och violett nivå).

 

Lunch serveras mellan kl 11.30-13.00.

På eftermiddagen samlas vi och laddar för Äventyrsstafetten (start kl 15.00), vilket många anser är lägrets höjdpunkt. Äventyrsstafetten är en lekfylld tävling som brukar innehålla luftmadrasspaddling, problemlösning och något annat roligt moment. Alla åldrar behövs i lagen. 

 

Därefter pustar vi ut en stund och äter middag innan vi umgås och hittar på andra roliga saker på lördags kvällen.

 

På söndagen är det lägerstafett, en vanlig stafettorientering, med tre olika klasser: Inskolning, HD12 (Lilla) och HD16 (Stora). 

 

Lägret avslutas ca 12.00 på söndagen när stafetten är slut. Man ordnar sin egen lunch på söndagen.

Kostnad cirka 450kr/deltagare

Matpaket för hela helgen innefattar:

Fredag:
Enklare kvällsmat, korv med bröd och festis

Lördag:
Frukost
Lunch
Middag

Söndag:
Frukost

Önskas endast enstaka måltider måste detta föranmälas till Thomas eller i eventoranmälan i samband med ordinarie anmälan. Vi behöver nämligen beställa detta av arrangören i förväg.

Packlista:

Tält, sovsäck, kudde, liggunderlag/luftmadrass, orienteringskläder, orienteringsskor, SI-pinne, kompass, vattenflaska, varma kläder till kvällen/natten, badkläder, handduk, ficklampa. 

För mer info om tider så kolla PM på eventor, länk: kommer

 

Kontaktpersoner:

Peter Bergman: peter.bergman@ki.se

Thomas Sundberg: sundberg01@gmail.com

Lina Matthews: linaehnlina@hotmail.com

Lovisa Höglund: lovisa.b.hoglund@gmail.com


  Länkar
  

 

Kommentarer >> Lägg in en kommentar
 
Peter   2019-05-17 21:12:04
Tar med en flytväst och en luftmadrass
 


 

  >> Logga in för att editera denna sida

 

Tullinge Sportklubb, c/o Axelsson, Sveavägen 5, 14731 Tumba, info@tullingesk.se
Hemsidesansvarig: Henrik Persson
Material på hemsidan tillhör Tullinge Sportklubb 1996-2017